data:blog.pageTitle Michelin bloggen som innehåller: spel, tjäna pengar, tips, dator,: Svenskarna googlar mycket på google, Facebook, Youtube, Blocket m.m.

Jag har även en blogg där jag tar upp mode, design, skvaller, ironi, humor

torsdag 21 januari 2010

Svenskarna googlar mycket på google, Facebook, Youtube, Blocket m.m.

Läste tidningen pc&teknik om att Svenskarna googlar mycket på google.
När man tittar på Googles topplista över de tio mest populära sökorden i Sverige, inser man att det är många som går till Google för att komma till en specifk sajt, istället för att skriva in adressen direkt i adressfältet.
Vidare skriver man i tidningen att Skälet är att många användaer sökfältet istället för adressfältet i sina webbläsare..
Ok det kanske är så, men jag tror att övervägande helt enkelt bara Googlar ett ord av ren nyfikenhet och sen hamnar på en sida bara.
Jag kan bara utgå från mig själv, om jag har tråkigt en dag och bara sitter framför datorn och slötittar så Googlar jag helt enkelt bara ett ord som dyker upp i huvudet och sen fortsätter jag så tills jag hittar något som verkar intressesant för mig. Så tror jag att det går till i dom flesta hushållen.
I övrigt toppas listan av Facebook, följt av Youtube och Blocket. Jag tror att även här så känner inte "vi" (som inte är så "hemma" på det här) vi känner inte till så mycket fler ställen och därför blir det just dom sidorna som man besöker som mest.
Jag som då i mellanåt köper tidningen PC för Alla eller pc&teknik får till en viss del bara en del av uppslag och följer det, men hur får man folk att upptäcka alla roliga och spännande länkarna då? Ja jag har ingen aning..
Jag vill ha mer tips på vad som finns förutom Google, Facebook, Youtube och Blocket m.m.
För jag tycker om att se mig omkring när jag sitter framför min dator.
Jag vill upptäcka och se världen, för det gör man ju verkligen med den här moderniteten som våra datorer. Jag vill ha mer !!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar