data:blog.pageTitle Michelin bloggen som innehåller: spel, tjäna pengar, tips, dator,: Metataggar? Vad är nu detta?

Jag har även en blogg där jag tar upp mode, design, skvaller, ironi, humor

söndag 31 januari 2010

Metataggar? Vad är nu detta?

Lite här och där läser man om metataggar och man har kanske hört ordet men inte riktigt förstått vad det handlar om.
Metataggar är små kodord som man lägger i sin bloggmall och som Google och andra sökmotorer plockar upp och använder som ett av urvalen för vilka bloggar de ska visa när folk söker på Google.
Man behöver vara lite realistisk och försöka tänka på vad folk använder för ord när dom söker efter något på Google. Google jämför dina metataggar med vilka ord som förekommer i bloggen och räknar ut en kvot av det. Det kan hjälpa dig riktigt mycket om det stämmer in med dina metataggar.

Jag har kommit dit nu själv och ska nu själv försöka lägga in det kodstycke som krävs för att detta ska fungera. "Gröngöling" som jag själv är, så får vi se om jag klarar av det och skulle jag klara av det, ja då garanterar jag att även du skulle fixa det.

Jag ska börja med att fundera över vilka ord som stämmer in på just min blogg och sen gör jag en lista på ett antal ord.
Jag rekomenderar er att kika på sidan:
http://fixadinblogspot.com/

1 kommentar: