data:blog.pageTitle Michelin bloggen som innehåller: spel, tjäna pengar, tips, dator,: Ajka salajka, en ramsa som känns lite fel.

Jag har även en blogg där jag tar upp mode, design, skvaller, ironi, humor

söndag 17 januari 2010

Ajka salajka, en ramsa som känns lite fel.

Jag letade efter en speciell ramsa, så jag googlade och jag fick få fram en del av den.
Men ändå känns det inte riktigt rätt alla orden, på något sätt och samtidigt har jag för mig att det var fler verser. Kanske jag har fel?
Hör gärna av er till mig, om ni har den rätta texten!
Det är INTE den här texten som Curt Haagers sjunger! Och inte heller verserna!
Utan det finns tydligen någon annan version av Ajka sa lajka....


Ajka salajka lari lari vajka
orrekock är bara bluff och båg
hum föri skum föri järimarahito arra barra kitt och katalog
ackekackelacka sille stjärt och gummisula skvirrevirrevirrevippombom
hula hula hula uti dickedackedula uti lurifaxi bom bom bom

1 kommentar: