data:blog.pageTitle Michelin bloggen som innehåller: spel, tjäna pengar, tips, dator,: Problemen som gör din dator slö

Jag har även en blogg där jag tar upp mode, design, skvaller, ironi, humor

söndag 17 januari 2010

Problemen som gör din dator slö

¤ Massor av småprogram som startar tillsammans med datorn.

¤ En upphackad och uppdelad - fragmenterad - hårddisk som måste leta länge efter alla filer som behövs.

¤ Massor av lokalt lagade filer till din webbläsare, som måste kontolleras varje gång du surfar till en ny sida.

¤ Spionprogram och virus.

OM DET INTE RÄCKER:
¤ Att städa datorn enligt tipsen gör datorn snabbare, men aldrig snabbare än vad den var från början. Men det går att vrida upp hastigheten ytterligare.
¤ Mer minne gör underverk, och avlastar hårddisken.
¤ Har du en några år gammal dator behöver du uppgradera datorn med nya komponenter.
¤ En ny processor kostar från några hundralappar och är garanterat minst dubbelt så snabb som den processor du har nu. Men se till att processorn ingår i samma processorfamailj, och att datorns moderkort stödjer den högre hastigheten. Du hittar informationern på tillverkarens hemsida, eller i instruktionsboken till moderkortet. Fråga om du är osäker.

1 kommentar:

  1. Tack för att du lagt upp en massa tips om slöa datorer. Nu har jag gjort det du skrev på vår gamla burk som jag trodde jag skulle bli tvungen att ominstalera.
    Det verkar som att den fått ett nytt liv nu.

    Har du flera tips så säg till när du sätter in dom.
    Kanske hur man får muspekaren att sluta hoppa runt?
    Det blev massor bättre nu men den är ännu lite oroligt

    SvaraRadera